15 augusti, 2008

Kraftwerk är underskattade av allmänheten

Åt kvällsmat och kollade på 2 och ½ män. Detta har börjat bli en tradition att göra detta varje fredag. Jag brukar dock hinna gå upp på mitt rum alternativt gå till en vän innan Singing a long börjar efteråt. Denna gången sitter jag kvar lite längre men blir upprörd över en liten sketen sak. Liten i allmänhetens ögon men stor i mina.
I en del av programmet så nämner Rene Nyberg en precision av en viss låt och sedan ska de komma på en låt som går under denna precision och sjunga den. Idag var en av dessa "En tyskgrupp som sjunger på Engelska". Sega som as sitter dom och funderar och jag inner namnge Modern Talking, Scooter, Rammstein (jo de sjunger engelska i America låten) och Kraftwerk innan någon föredetta dansbands sångare börjar sjunga "We are the robots" och gör robotdansen. Alla skrattar. Tommy Körberg, Siw Malmqvist, Johan Ulvesson och någon komiker bara sitter och förstår inget medan Sussie Eriksson utbrister " Jo, det finns en låt som går det".
NÄHÄ FINNS DET !!! Herregud. Kraftwerk är världsstora och kan man något musik bör man veta att de finns och iaf kunna hur låtarna The robots och Autobahn går.
Då blev jag sur och gick upp på mitt rum och sura tills nu.

Lyssnar alldeles för lite på Kraftwerk

1 kommentar:

Arvid sa...

Lågt av dem. Kraftwerk är ju musik historia.