14 augusti, 2008

Tandläkar besök

Mellan 06:00 och 11:00 idag har jag upplevt den mest smärtsamma perioden i mitt liv. Ett sjukt svullet tandkött och ett besök hos tandläkaren lyckades åstadkomma mer smärta än vad jag haft totalt under hela mitt 19 år långa liv!
Tandläkaren började med sina 20-tal sprutor varav de 5 först med bedövning (som missade och gjorde att jag inte hade känsel i min överläpp i 1 timma istället) för att sedan fortsätta med ta fram en form av sylvass rispa (eller skalpel) för att gå under svullnaden och skrapa bort saker. Munnen fylldes med blod och jag försökte krama sönder stolensarmar av smärta.
Det gjorde så ont att några tårar sipprade ut genom ögonvrån. Nu ska jag tillbaka på Måndag för att se ifall de behövs göra igen.....
Behöver jag gör det funderar jag att rusa ut där ifrån och hoppa från badhusbron. Mindre smärta på så sätt iaf.

1 kommentar:

Arvid sa...

Bara att bita ihop