27 juli, 2008

Limpan 20 år

Firat limpan idag. 20 år har han blivit. Var hemma hos honom, åt gott, drack och hade det allmänt trevligt. Kom till Björnes där det inte var allt för lång kö och där inne var det lagom mycket folk. Allt var bra tills den där sekunden. Den sekunden då den fullaste i gänget inte tänker. För en kort sekund så gör personen rörelsen som alla andra som ser det tänker "Nej, vad håller han på med?". Detta hände Limpan. Utan tanke så skulle han peka mot dansgolvet med ölflaskan. Hjärnan kom dessvärre inte ihåg att den var halv full. Innehållet i flaska forsade ut genom halsen och landade på mina byxor.

Först tanken var helvete, nu ska jag skälla ut honom och kräva att få något i baren eller något liknande. Sen kom jag på att han fyllde år, sa att det var lugnt och gick hem. Blöta byxor går jag inte omkring med på krogen dessvärre. Paybacken får vara att jag kommer oerhört tidigt och hämta mina flaskor hos han, det ska jag göra.Limpan och sin tårta

Inga kommentarer: