22 juni, 2008

Holländarna är små griniga pojkar

Vilken match igår. Den som inte tyckte fotboll varit underhållande tidigare måste tycka det nu efter denna batalj. Dessvärre så ökar min avsky ännu mer. Boulahrouz försöker sätta Arshavin ur spela inte bara en gång utan två gånger är inte det vackraste i världen. Han tänkte väl att det skulle fungera eftersom det faktiskt gjorde det förra EM. Fast då var det en viss Cristiano Ronaldo han hade siktat in sig på.
När Ruud van Nistelrooy sedan gör något så fult att jag vill ranka det i tacklingarna Diaby och Taylor gjorde i våras. En höjdboll kommer och Ruud springer och tittar på Semak hoppar upp och då vänder blicken mot bollen men drar istället en armbåge i ansiktet på Semak. Jag satt och skrek hemma hur värdelös domaren va över att missa det solklara röda kortet.
Känns väldigt tungt att det är då han som kvitterar och förstör för mitt spel.

Var i alla fall rätt ute och det känns rätt. Med tanke på hur folk titta på en när man sa att ryssarna kommer vinna. Var till och med folk som undra om man var dum i huvudet när man sa att de skulle gå vidare från gruppen och inte oss. Fast gemene man hade inte koll på Hiddink och framförallt inte Arshavin innan. Nu har de det. Tänk om det hade lyssnat på mig den 17:e Oktober efter Ryssland - England. Det var då jag upptäckte hur fruktansvärt bra ryssarna var. Nu vet hela Sverige. Till och med Petter Hansson.

Inga kommentarer: