26 juni, 2008

Världens sämsta krönika

Far kommer hem vilket betyder att han har Aftonbladet med sig. Som vanligt kastar han den till mig så att jag får läsa igenom det först. Eftersom jag är väldigt sportintresserad så letar jag reda på den rosa bilagan och slår upp första sidan för att se vad de tycker är intressant.

Där får så klart tv4 en dänga pågrund av strulet igår under fotbollen. Fine tänker jag och börja läsa Mattias Wikdahls krönika. Direkt efter är jag ett stort frågetecken. Vad snackar han för skit?
För det är 2 saker jag blir fruktansvärt irriterade på, eller det är nog mer 3.

Till och börja med så skriver han att de bara zappa över till en tysk kanal för att se matchen utan störningar och även att Al Jazeera (kanal man kan se via stora utbudet på com hem om jag har för mig rätt) hade sändning. Menar han då att tv4 ska säga till sina tittar att då sätta sig och kolla på en konkurrerande kanal ? Tror inte direkt att Aftonbladet någonsin har skrivit: Om ni köper Expressen så får ni mer fakta om händelsen.
Skulle tv4 veta att tyskarna hade bild så tror jag mig veterligen att de hade försökt norpa bilder därifrån också. Det är inte helt korkade.

Sedan berättar käre Mattias att alla tv4 tittar missade Tysklands ledningsmål och Turkiets kvittering. Öhh, nej. Nu har inte jag sprungit till varje människa i hela Sverige (är fysiskt omöjligt under 1 min) men kan iaf säga att jag såg Turkiets kvittering klart och tydligt. Nu kan det vara så att Far har dragit en egen kabel till Schweiz så att vi har bättre sändning än övriga Sverige men det tror jag inte.

Det sista så visar de att vi missade en gubbe som sprang in på planen. Det gjorde jag inte heller. För det nämnde Perlskog så fint för mig via tvn. Dock så filmades det inte, vet ni varför? Jo, för det är bara i Sverige vi inte har förstått att det är det som människan vill. Han vill vara med i tv, komma med i tidningarna och benämnas ut i världen. Därför så valde (jag gissar på att det var Schweizare som skötte filmarbetet ) Schweizarna att inte filma honom. Är nog rätt säker på att det var bara herr Perlskog som nämnde det av alla kommentatorer som satt där också.

Ni kan läsa krönikan HÄR !!!

Inga kommentarer: