29 juni, 2008

Roberto Rosetti, en hatad man

Jag får väl säga grattis till España Mycket bra spelat och ni var värda vinsten. Speciellt när Fotbollsjesus verkligen lyste och visa vara för han har kallats världens bästa anfallare i våras.
Dock går det inte en match utan att jag blir bedrövad. Denna gången är det domaren. Roberto Rosetti gör det nästan helt omöjligt för Tyskland att vinna. Det är en solklar hands på Capdevila i första halvlek. Den som säger att det var omedvetet ljuger så tungan blir blå. Han rör sin arm så att bollen inte studsar ifrån honom och det kallar jag inte omedvetet iaf.
Sen är det röda kortet på Silva så klart det kan bli. Spanjorerna måste ha betalat väldigt mycket euro för att få honom att inte blåsa där.
Att han är ojämn i övrigt och tar en rad konstiga domslut hjälper honom inte i övrigt.
Usch, imorgon måste jag och Jocke snacka skit om Mr Rosetti så att det känns bra igen.



En hatad man hos mig.

Inga kommentarer: